ГЛАГОЛСКИ ОБЛИЦИ – сложени

Сложени глаголски облици су они који се граде од облика неког помоћног глагола и основног глагола.

То су:

Перфекат:

Гради се од презента помоћног глагола јесам и радног глаголског придева.

Сам + видео.

Плусквамперфекат:

Гради се од перфекта или имперфекта  помоћног глагола бити и радног глаголског придева:

(Ја) сам био + дошао или (ја) бејах (бех) дошао

Футур 1.:

Гради се од презента помоћног глагола хтети и инфинитива:

(ја) ћу + радити

Футур 2.:

Гради се од презента помоћног глагола бити и радног глаголског придева.

Будем + радио

Потенцијал:

Гради се од аориста помоћног глагола бити и радног глаголског придева:

ја бих читала    ми бисмо читали

ти би читао       ви бисте читали

он би читао      они би читали – треће лице множине гласи би, не бише, како је у аористу глагола бити.

 

Ostavite odgovor

